I'm just like you in a way.

Jag älskar mina nya ögonskuggspenslar och min rougeborste. Jag har suttit och läst två kapitel ur New Moon - den är bra. Kanske t.o.m bättre än Twilight? Det återstår att se. Spännande är den och jag äälskar hur Stephenie Meyer skriver. Man fastnar, direkt. Jag stör mig dock på folk som köper den översatta versionen. Den kan inte vara bra, va? Det kan inte vara samma sak, eftersom författaren vill förmedla saker till läsarna, på sitt språk. Man vet ju att de som översätter böckerna inte kan lyckas på samma sätt. Det är bara omöjligt. Sure, ifall jag skulle suga på engelska så skulle jag väl antagligen köpt den på svenska. Men jag vet folk som är bra på engelska, som borde förstå allting relativt bra, men som ändå köper översättningen. Ja. Här wajnar Sandwall på om saker som inte alls är viktiga. Men jag ville bara skriva av mig, så om ni inte vill läsa? Synd för er. Jag bryr mig inte.
Ikväll kommer Kristians barn och föräldrar på middag. För er som inte vet vem Kristian är så kan jag berätta att det är min mammas.. fästman. Trevlig prick som har bott med oss i några år. Egentligen så orkar jag inte vara social och trevlig ikväll, men jag får lov att vara det ändå. Sätta på mig en mask och stå ut i några timmar. Jag är dödstrött efter igår, även fast jag sovit i drygt 10 timmar idag med. Imorgon ska jag till Tyresö, till pappa och fira julafton med familjen, farmor och farfar och allihopa. Det lär bli trevligt men jag kommer antagligen vara ännu mer död efter det. Längtar dock.
Jag ska dessutom försöka få in Mathilda i mitt schema. Jag är pepp inför nyår och behöver någon att prata med. Även fast det är 6 dagar kvar så behöver jag hjälp med sminktips - jag har ingen aning om hur jag ska sminka mig.

Wellwell. Ha en trevlig kväll. (:

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vi får absolut ses snart och planera.

Älskar dig <3

2008-12-25 @ 21:06:24
URL: http://svartaviva.blogg.se/
Postat av: Sandan

Ily2 <3

2008-12-25 @ 22:58:43
URL: http://sandiswallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0