Jag kan inte hjälpa dig.

Tjobla!

Den här dagen har varit bra. Seriöst, den har varit rätt så underbart bra faktiskt. Jag har inte mått speciellt dåligt egentligen, det har gått bra på lektionerna och inga har gjort mig på dåligt humör om man bortser från Ullisbullis och Marie-Louise (bildläraren).
   Igårkväll så somnade jag med världens jävla magont. Orkade inte bry mig och tyckte att det bara var att försöka somna och hoppas på att värken var borta på morgonen när jag vaknade. Var den det? Nej! Klart den inte var det. Fyfan. Det gjorde så förbaskat jävla ont. Jag kunde inte skratta, inte springa, inte gå, inte hoppa, inte hosta, aa jag vet inte. Jobbigt var det! Så jag dissade idrotten, Birgitta blev sur, men agerade förstående vilket jag lovear henne för. Lite småroligt att jag haft henne i sexårs-2an och nu sen i sjuan - sweet!

Jag kan dessutom säga att jag missade typ 95% av spanskan idag
(y). Ulrika (syo) ville tydligen prata med mig om gymnasieval och hur det gick i skolan och med livet osv (hon bryr sig ganska mycket om mig D:) Så ja, vi satt och snackade i 40minuter eller något om skolor, program, inriktningar, livet, aa, jag vet inte. Ganska mycket.
Och jag har funderat. Jag är sugen på en samhällskunskapslinje, och inriktningar? Beteendevetenskap, kultur, språk eller Samhällskunskap.
   På engelskan så fick jag sitta och agera publik när några i klassen redovisade om "A Place In My Heart". Anna blev ganska besviken över att jag hade glömt boken, wajnade och sa något i stil med "Sofia, bby, du som är så bra på engelska, du borde sluta slarva och glömma böcker hela tiden. Du har MVG, det vet du, men du måste sluta slarva."
Jag borde fan skärpa mig. Att min favvofavvolärare sa det till mig, ja, det betyder en hel del.

Sandiswallis orkar inte skriva mer. She is kind of tired, oh yes.


Hade fått brev från bäzt hezt när jag hade kommit hem! :D

Kommentarer
Postat av: Simon

HEHE IB då?;)

2008-11-03 @ 20:06:57
Postat av: Sandan

Ib kan ta sig :O

2008-11-03 @ 20:30:45
URL: http://sandiswallis.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sam/språk går alla som är bra. Go for it! :D

2008-11-04 @ 15:12:21
Postat av: Sandan

Haha, aakanske! :D

Får se hur det går med mitt språkval den här och nästa termin q:

2008-11-04 @ 16:35:28
URL: http://sandiswallis.blogg.se/
Postat av: mattan

Nej inte sam, är du skoltrött nu ska du INTE ta sam bby! ;;;;;



BREV! :D

2008-11-04 @ 17:51:36
URL: http://svartaviva.blogg.se/
Postat av: Sandan

Haha, men påstår du att natur är bättre isf eller? D; I don't think so! D:



Hihi ja :D

2008-11-04 @ 21:57:31
URL: http://sandiswallis.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ärligt talat, sam är väldigt likt högstadiet, iallafall om man tänker på ämnena. Jag trivdes inte så bra med mitt gymnasieval pga att det var för mycket teoretiska ämnen, jag ville egentligen gå Estet/dans eller musik, men hade tyvärr inte riktigt betygen till det. Men att du är skoltrött nu i högstadiet betyder inte att du inte kommer trivas med sam bara för det. Tvärtom, det är så skillnad på gymnasiet mot högstadiet så det finns inte. Jag vantrivdes nåt så SJUKT på högstadiet, men gymnasiet var så mycket bättre. Men om du är mer för praktiska ämnen, där du får göra annat än glo ner i böcker så rekommenderar jag inte sam, för det är bara teoretiskt, om du inte väljer till andra ämnen. Det är ju 1,5 år sen jag tog studenten nu, så jag vet vad jag pratar om ;)

2008-11-06 @ 20:17:06
Postat av: Sandan

Mjo, sam verkar intressant som fan :D

Okej, men vilken linje var det du valde förresten? Jag minns inte :$

Nej alltså sam verkar som ett bra val för mig. Jag gillar att läsa en del, kanske inte hela tiden, men soämnena är det jag gillar mest med skolan typ, det och språk q:



Jag längtar som fan till gymnasiet :D

2008-11-06 @ 20:22:14
URL: http://sandiswallis.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men hallå, gissa vad jag gick? :P SAM-SPRÅK FTW!

Ja men om du gillar dom ämnena så tycker jag du ska köra på Sam-språk, i tvåan och trean läste jag, svenska, engelska (såklart), franska och italienska. Sjukt roligt!



Studentdagen ftw!

2008-11-06 @ 20:33:33
Postat av: Sandan

Okej :D

I'll think about it ^^

2008-11-07 @ 01:52:35
URL: http://sandiswallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0