You don't care a bit.

Jag älskar lukten av regn. Svårt att förklara hur det luktar men jag skulle säga sniglar, damm och daggmaskar. Frågan är bara hur det kan lukta gott. På ett sätt så känns det fräscht när det har regnat, allting känns rent och härligt.
   Igår kväll var jag hemma hos Mathilda. Innan det hade vi mötts upp i Gullmarsplan där vi tog bussen tillbaks till Tyresö centrum för att jag skulle köpa två nagellack och sen blev det fika. Kladdkaka och äppelkladdpaj. Riktigt smaskens! Och där satt vi i någon timma tills vi bestämde oss för att förfölja en viss person, hahaha, men sen blev det busstur hem till Granängsringen. Väl hemma så kollade vi på gamla bilder (Mathilda har beställt hem massa som hon ska lägga in i fotoalbum) och sen drog vi ner och handlade lite nödvändigheter. Hyrde dessutom en film vid namn The Cycle. Läste på baksidan och den verkade riktigt spännande! Pastasallad blev det till middag (riktigt gott var det) och sen förflyttade vi oss fort från köket till vardagsrummet. Filmen var helt superkass. Det enda som var creepy med den var att allting kretsades runt den 19e november och ja, jag fyller år då. Så vad kommer jag tänka på varje födelsedag? Precis. Läggdags blev det vid 12tiden, jätteskönt faktiskt, även fast jag var ganska skeptisk till idén i början.
   Vi vaknade upp imorse vid 9:20 och halvdegade i sängen i sisådär 20 minuter, efter det gick vi upp, gjorde frukost och pratade massa med Carina om lägenheter och framtidsdrömmar som egentligen aldrig slår in, även fast man verkligen vill det. Tur att jag inte har världens planer för mitt vuxenliv, än. Jag och Mathilda klädde på oss efter detta och drog ner till Gringen för att jag skulle ta bussen hem och hon skulle börja jobba vid elva. Så nu sitter jag bara här, ska snart iväg på minnesmässa för morfar, sen ska jag hem igen, bara ta det lite lugnt och så. Ska se om jag sover hos Mathilda ikväll igen, jag tror det blir så. Om jag lyckas övertala pappa.
   Och juste! Jag berättade inte ens om den sista skoldagen, så här kommer en kort liten text om det. Jag var med Therese och Felicia i stort sett hela dagen. Vi hade alldeles för många (och för långa) lektioner, men vi klarade av det. Lunch blev av på mcdonalds pga att restaurangen vi skulle till skulle några andra till, så där ville vi inte vara. Men det var trevligt ändå. I princip alla i min klass är skitsjyssta. Jag gillar den. Synd att några antagligen kommer hoppa av nu i början.
Pussilicious!

Kommentarer
Postat av: matti

Hihi filmen var bra! Hoppas du får komma hit ikväll också. Gillar att se på film! Det är vår nya grej. Vi ska se ALLA skräckfilmer som någonsin gjorts. Vi borde ha en bok.....



<3

2009-08-22 @ 14:22:37
Postat av: S

Hahahha, ja det borde vi! :D:D:D:D:D



<3

2009-08-22 @ 19:37:33
URL: http://sandiswallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0