Återuppfinner mitt liv.

När jag läste en kär väns blogg så började jag tänka.. Trots att jag är jättesjuk och bläig så längtar jag efter vinter. Och när jag skriver vinter så menar jag verkligen riktig vinter. Snö, kyla och hur det ser ut, allmänt. Tyvärr är inte allting positivt med denna långa årstid, men det betyder inte att jag saknar det hemska med - Stressen inför julklappsinköp, slask, allt det gråmulna, snöbollskrig, tanken av att man tar på sig för lite kläder när man går till bussen och ja, jag saknar till och med min klumpighet i allt detta. Nu hoppas jag inte att det betyder att jag kommer halka mycket i år. Tre gånger blev det förra året, inte ska det bli fler detta år. Men seriöst, när kommer den riktiga vintern? Hösten har dragits ut alldeles för mycket i år. Inte för att hösten också är mysig. Men det här är inte den mysiga delen, utan det här är den äckliga delen. Regn och slask-delen. Delen som både jag och mitt hår fruktar.

Nu klagar pappa på att jag måste ner och äta. Han kanske har rätt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Antingen ska det vara riktig vinter med kramsnö och kalla dagar, eller så får det vara! Slask och regn kan ta sig.

Jag tyckte du gjorde rätt i att lyssna på din papi, mat behövs!

<3

2009-11-16 @ 17:51:05
URL: http://caroline.sernhall.blogg.se/
Postat av: S

Haha sant.

Men vafan, I NEED THE VINTÖÖÖÖR!



haha pusspuss

2009-11-16 @ 18:37:54
URL: http://sandiswallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0