You know this is the way to go.

Svenskasnack - sug. Jag och Felicia babblade på som fan, och sen slutade vi.
Fika @ John Chris var mycket mysigt. Jag försöker lära mig att dricka chailatte, vilket gick ganska bra idag. Den var god, men tydligen inte lika god som på barista, wayne´s och espresso house, så jag ska nog inte tänka mycket mer på saken. Nu väntar jag på att R ska logga in så jag kan göra engelskagrejen. Jag orkade inte göra den igår kväll, vilket gör att jag MÅSTE göra den idag eller imorgon, he he.

Nu byter jag från det där snacket till en grej som jag har tänkt på. Jag kom att tänka på det när jag satt på bussen imorse då den stannade vid Ektorp centrum och massvis med folk klev på. Tur var väl att bussen var halvtom, så därför fanns det lediga säten lite här och var. Men då såg jag att det ändå var folk som satte sig bredvid andra, när de istället kunde gått och satt sig ensamma på tvåsäten, någon annanstans.
Varför gör folk såhär? Är det för att de är ensamma och inte vill sitta själva? Eller är de bara helt dumma i huvudet och hur blinda som helst, så att de helt enkelt inte ser att bussen är halvtom och inte sprängfull? Jag vet att jag inte är den enda som åker buss som tycker att det är skönt att sitta själv, lyssna på musik och bara chilla, för det är ju det bussresorna är till för. De är inte till för att folk ska kunna sitta bredvid varandra istället för att känna sig ensamma, eller? Om jag sitter bredvid någon på en full buss, och två stycken som sitter på samma tvåsäte kliver av, så går jag och sätter mig där om ingen annan tar den platsen. Det ser jag som en ganska obvious grej och då undrar jag - är jag den enda som tänker såhär?

Kommentarer
Postat av: matti

Där skiljer i alla fall vi oss. Jag ser det som självklart att sätta mig brevid någon om bussen är halvfull.. lyssna på musik kan man göra i alla fall (::

2009-11-04 @ 01:05:15
Postat av: S

.. ;Q;Q

Då vet jag :D

2009-11-04 @ 09:36:03
URL: http://sandiswallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0