-

Förlåt. Ett inlägg till. Jag är bara tvungen.
Kollade nyss runt lite på facebook och hittade gruppen "Vi som vill ha kvar Svenska flaggan som den är!" där det står att någon grupp vid namn S-U-B ska komma med ett förslag på en ny flagga nu på Sveriges nationaldag. Tydligen ser de i S-U-B våran flagga som en rasistisk symbol. Vad är upp? Hur är våran flagga en rasistisk symbol? Det är SVERIGES FLAGGA! Klart den kan ses som det enligt några, men vadå, ska vi ändra den? Då kanske den ses som det med efter några år? Hur länge har våran flagga sett ut såhär? Jag är inte insatt direkt, men... forever? Varför ska man då ändra den nu? Finns ju en risk att några andra randoms tycker den ses som en rasistisk symbol om några decennier.
Skyltar folk med våran flagga? Visst, där det är "normalt" att göra det. Det är inte direkt så att jag går runt i Gamla stan och viftar runt med en flagga i handen direkt. Matcher? Då är det väl självklart? Flaggdagar? Födelsedagar, om vissa känner att de vill flagga då? Då borde väl alla länder i världen ta upp den här idiotiska frågan.
Är det bara jag som tycker det är helt absurt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0