Hell no!

När jag och Caroline satt på tunnelbanan på väg hem så satt det en brud bredvid oss som pratade i telefon. Tidigare hade hon försökt tränga sig fram för att sätta sig på sätet bredvid mig, där det låg en väska. Hon blev genast irriterad och sa "Ursäkta?!" till mig varpå jag svarade "Det är inte min..". Tjejen mitt emot tog bort sin väska från sätet och den arga kärringen satte sig ner och klagade på att människor är så dumma som lägger väskor på egentligen lediga säten.
Innan hon gick av sa hon "Gud vad skönt det ska bli att åka till Frankrike och åka tunnelbana med normalt folk. Människor i Sverige är så ouppfostrade." WHAT THE FUCK? Ifs kan jag hålla med om att hon inte är den enda som slänger folk i en hög, det brukar jag också göra, men nej, det där var inte okej. Varför bor man i Sverige om man ändå ska klaga så mycket? Och okej, det här kan låta lite rasistiskt men vafan, om hon inte är nöjd med hur det är så kan hon väl flytta tillbaks till sitt hemland, eller till Frankrike för den delen? Denna kärringen var ändå ~35-40 och det får mig att tänka - Att snacka skit om en hel folkgrupp öppet på tunnelbanor, är inte det lite ouppfostrat?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Bra skrivet! Fan att vi inte sa det till kärringen (mini-kvinnan) då. Jag. Hatar. Såna. Människor.



Och förresten, Frankrike är för fint för en sådan gnälltant!



<3 <3 <3

2010-05-11 @ 18:20:58
Postat av: S

Haha det har du rätt i! <3

2010-05-11 @ 18:37:55
URL: http://sandiswallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0