Ett kyrktorn sträcker sig mot himmelen.

Sophia och jag är apple.com/trailers-fanatiker. Det är den hemsidan vi besöker när vi har sjukt tråkigt och inte riktigt har någonting annat att göra. Så i eftermiddags när vi satt hemma hos mig så tänkte vi - varför inte chilla och kolla på skräckfilmstrailers? So that's what we did! Och när vi kollat på det ett tag, mitt i en trailer, så hör vi att ytterdörren stängs på nedervåningen. Jag pausar och kollar förvånat på Sophia. Hon ger mig en likadan blick och säger "Jag tror det var någon som kom hem.." varpå jag skriker "Hallååå?" - inget svar. Sophia ropar igen, men vi får inget svar den här gången heller. Jag utbrister att ja.. våran trappa brukar knaka som ini helskotta, så det kanske var den som gjorde det den här gången med, men då hör vi något från nedervåningen. Jag blir sjukt rädd, går bort mot trappan för att se om någon står där och gömmer sig eller liknande - ingen där. Sophia tror bara att vi inbillar oss och säger åt mig att vi ska gå ner, efter några sekunders övertalning från hennes sida så börjar vi gå ner för trappan, långsamt. Då hör vi något som skrämmer skiten ur oss, vi hoppar till och springer upp igen. Jag ringde pappa och han bad mig gå ner, medans jag skrek och halvgrät att jag inte ville göra det. Någon höll på och göra ljud ifrån sig där nere och jag tänkte - om det hade varit Caroline så hade hon gett upp för ganska länge sedan. Men vem tror ni hoppar fram och flabbar som en jävla nörd? Jo, precis. Så jag och Sophia trodde att vi seriöst skulle bli mördade under de ~15 minuterna.
Fy jävlar, säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0