Don't teach me a lesson that I've already learned.

Igår fick jag lära mig av Oscar på jobbet att vår restaurang varje år blir inspekterad av huvudkontoret. Det vill säga the guys above. Innan varje besök är det dags för alla restauranger att göra rent som tusan, under varje grej, i varje hörn, everywhere. Nu menar jag inte att vår restaurang är äcklig och ohygienisk på något sätt, för det är faktiskt väldigt cleant, men aa. Today is the day och jag jobbade stängning igår. Då förstår ni att jag fick stanna kvar ett ganska bra tag. I flera dagar sprang jag runt och hade ångest över detta. Jag? Städa? Så mycket? Nej, det tänkte jag att jag inte skulle orka men! när jag väl var där var det faktiskt kul. Jag måste sluta vara så fördomsfull, men det kommer jag nog aldrig göra.

Sista jobbdagen innan en ledig fredag och kväll. Efter detta ska jag och frugan på bio. Ganska oklart vilken film det blir men vi låter spontaniteten i oss bestämma detta om några timmar. Imorgon ska jag på farvälfest ute på Lidingö. Ja, Lidingö. Nice va? Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0