Myshörna + iTunes.

Har övergett Spotify lite och börjat lyssna på musiken jag faktiskt äger på datorn. Känns halvokej då jag inte har världens samling, men när de där ynka tio timmarna tar slut på Spotify så är det bara att ta till det man har.

Ligger i myshörnan a.k.a min underbara fåtölj och väntar på att frugan ska höra av sig. Ikväll blir den där efterlängtade powerwalken av. Känns som att jag inte varit ute och fått andas in frisk luft på evigheter, även fast det ändå var för lite mindre än sex timmar sedan. Låter det hemskt att det var så längesedan? Kanske bara jag som överanalyserar. På tal om att överanalysera om ointressanta saker - när jag gick till bussen härom morgonen kändes det som höst. Inte för att det regnade eller så, utan mest för att det luktade höst. Och då började jag tänka på hur jäkla mysigt det är att knalla runt i skogen, tidig höst, under svamp/lingonsäsong och bara dra in härligheten. Det luktar så gott. Blöt mossa, barr, jord, löv. Höst. Regn. Mörka kvällar. Är det hemskt av mig om jag säger att jag längtar? Mysiga fikakvällar i höstmörkret. Promenader på stan i kylan med puffliga halsdukar virade runt halsen, tumvantar och högklackade härligheter på fossingarna. Ge mig höst nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0