Då ska du dansa på min grav.

Jag har en hicka som vägrar låta mig vara. Vad är det som gör att man får hicka? Jag, Felicia och Adam diskuterade det på tunnelbanan igår. Adam trodde att man kunde hjälpa någon att få hicka genom att skrämma dem. Tyvärr  blandade han ihop det. Att bli skrämd hjälper en att bli av med hickan. Hoppas den går över om ett tag bara. Minns att jag kollade på.. vad var det? Cityakuten? Greys Anatomy? Någon sjukhusserie var det iaf och då var det en patient som hade hickat hur länge som helst. Fatta vad hemskt att hålla på i mer än en timme? Har aldrig hänt mig och det hoppas jag aldrig händer heller. Jäkla hicka. Är det inte heller så att hicka kan betyda att man har någon dödlig, sällsynt sjukdom? Älskar blaskornas idiotiska påståenden som skrämmer 50% av befolkningen.

"Hicka beror på sammandragningar i diafragmamuskeln i mellangärdet. Det är oftast ofarligt, men kan ibland bero på någon sjukdom. Knep som kan hjälpa är att hålla andan eller dricka ett glas vatten." - varför nämner de inte att man kan dricka vatten upp och ner? Brukar alltid fungera för mig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

känner du någon malin från uppsala?

2011-02-01 @ 17:18:47
Postat av: Mathilda

Det är Greys... merediths pappas fru dör för att hon har någon ashemsk sjukdom som tar sig uttryck i hicka :(:(:(:(::(



Att dricka vatten vanligt brukar också funka! Om man dricker mycket :D

2011-02-01 @ 21:35:22
Postat av: Mathilda

Det är Greys... merediths pappas fru dör för att hon har någon ashemsk sjukdom som tar sig uttryck i hicka :(:(:(:(::(



Att dricka vatten vanligt brukar också funka! Om man dricker mycket :D

2011-02-01 @ 21:36:35
Postat av: m

bra att det kom med två gånger..

2011-02-01 @ 21:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0