Got me a bottle as my only friend.

Jag har matteprov idag. Andragradsekvationer. Bara jag som känner att jag hellre skjuter mig i huvudet, typ? Matematik B är en av de mest ovärda kurserna att gå. I alla fall om man vill bli jurist. Vad krävs för den utbildningen? Samhälle B och Historia B, som jag går nu. Matten kommer jag aldrig behöva. Räkna ut grejer genom att använda pq-formen? Kommer det någonsin hända? Nej. Jag förstår att vi måste lära oss multiplikation, addition, subraktion och division. Att procent är viktigt att kunna och sannolikhet. Men what's upp med allt annat? Är det bara jag som delar denna åsikt? Förresten så vet jag att jag inte är ensam, men jag blir bara så pissed på alla lärare, ungdomar och föräldrar som säger att matte b är något man kommer kunna ha användning av i framtiden. My fahking ass att jag kommer ha användning för det jag lärt mig i matte 2010-2011.

Nu ska jag springa till bussen. Have fun!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Lycka till!

2011-01-28 @ 10:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0