Varning för halka.

Igår kväll när jag och mamma kom hem till pappa så blev vi förvånade över hur halt det var, överallt. Ni som har varit hemma hos mig förstår vilket jäkla problem detta är. När man ska ta sig till bussen, hur ska det gå då? Så fort man kliver utanför dörren och går nerför bron (ingen fattar vad det är egentligen, men norrlänningar gör) så möts man av världens isbana. I nerförsbacken är det inte lika farligt, men halt är det. Sen när man kommer ner till själva garageuppfarten/planen så möts man av ännu en isbana. Skulle seriöst kunna ta skridskorna och åka runt. Så farligt är det och jag fattar inte hur jag ska klara av att ta mig till bussen. Får hålla tummarna för att det går bra. Eller så får jag åka ner på arslet hela vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0