I'm breaking my back just to know your name.

När det är sånt väder som vi bjuds på idag är mitt egentliga val av kläder ingenting. Att vilja klä sig i så lite som möjligt är väl inget som överraskar er precis. Enligt min väderprognosgrej på datorn är det molnigt och 25 grader här i Stockholm och då undrar jag - var befinner sig de där molnen egentligen? Det är klart man vänjer sig vid värmen på sommaren men när vädret befinner sig i någon form av väderlig klimakterieperiod så är det inte lika lätt att tänka "Åh! Det är fint väder. Fan vad nice att löka sönder från morgon till kväll!" när ni egentligen vet vad det är som försiggår däruppe, eller är det bara jag som är pessimist här i världen? En pessimist i sitt livs form. Jocke Berg och Kent beskrev mig väl med deras välformulerade men simpla mening.

Om inte alltför långt tid så ska jag och min älskade syster bege oss mot Tyresö centrum, "the hood", där vi möter upp Mathilda och drar oss mot staden Stockholm. Ja, förlåt om jag fått er att tro att jag bor i city, tyvärr bor jag i förorten. Eller vadå tyvärr? Ibland suger det, ibland inte. Jag snackar med grym stockholmska ändå. På festivalen förra veckan fick jag höra att stockholmska är sexigt. Gissa vem som blev förvånad? Aldrig fått höra det förr, men tack då!


gammal men halvsöt bild på mig, bara för att

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0