Håll mig så hårt som du kan.

På vintrarna klagar man på SL. Alla förjävliga förseningar. Hur kallt det är på bussen. Hur misslyckade tågen är. Både SJ och SL då. På somrarna klagar man med. Ifall det är för varmt. När värmen inte går att stänga av och när fönstrena/takluckorna inte är öppna när man kliver på eller när AC:n inte fungerar. Med detta inlägg vill jag klaga och säga att SL suger. Det är inte någonting jag har insett nu, men när man sitter och väntar på bussen ute i Älta i 30 minuter, utan att den dyker upp, så blir man ganska förbannad. Speciellt när det är en buss som går en gång i timman och som är mycket smartare att ta än att byta en jävla massa gånger och komma hem cirkus två timmar senare. Efter att ha ringt SLs kundtjänstgrej och frågat var i helvete bussen befann sig så fick jag reda på att den var inställd på grund av ordningsproblem. Jaha okej, så ni sätter inte in en extrabuss? Visst om bussen hade varit 30 minuter försenad för det hade jag bannemig kunnat ta. Det enda positiva som kom ut av detta var att jag fick ta taxi hem och att SL betalar för detta. Så jag har någon form av hatkärlek till Stockholms lokaltrafik. Vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0