Där elden falnar men fortfarande glöder.

Idag pratade vi satirtexter på svenskan. Vi fick lyssna på några exempel och Magnus Betnér kom upp. Är det bara jag som älskar honom? Han står fast vid att man ska kunna skämta om precis allting. Man får ta allt med en nypa salt helt enkelt. Ibland kan han gå överstyr, men jag beundrar fan honom.

Vi har fått i uppgift att skriva en egen satir(säger man så? bara satir?) och jag ser fram emot det, riktigt mycket. Min lärare pratade på en hel del om sarkasm och jag kände hur jag smälte när hon berättade om vad vi skulle göra. "Ifall man skulle slå upp ordet 'sarkasm' i en ordbok borde 'Sofia Sandwall' komma upp som association." - Marisa. "Nja... det ska vara så att man ska gå in på ne.se och söka på 'sarkasm' varpå det enda som ska komma upp ska vara 'Sofia Sandwall' vilket i själva verket ska vara en länk till min blogg eller liknande." - moi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0