"Den unge Werthers lidanden"

Läste nyss artikeln om boken som fick många fans att ta livet av sig. Jag minns när jag fick reda på det första gången och insåg att jag ville läsa den, för vadå, ofta en bok kan vara så sorglig så att folk bokstavligt talat tar livet av sig? Det kändes så extremt och det fick mig att vilja se ifall den verkligen var så sorglig (jag tror inte riktigt att jag hade tänkt ta livet av mig, men att inse hur sorglig den var var väl någonting jag hade insett då). I artikeln jag alldeles strax kommer länka till er så länkar de till vart man kan köpa boken två gånger. En gång i mitten och en gång i slutet. Räcker det inte med en gång? Är det så att vi är överbefolkade i Sverige och att vi behöver lite hjälp på traven och använder oss av den här boken? "Se så, gott folk! Läs boken och ta ert liv!" Bara jag som tycker det är lite överdrivet? Ska man köpa boken kanske?

Here you go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0