(Jävla) sommartid och (jävla) sjusovare.

Även fast sommartid är, som man hör, ett stort tecken på att sommaren är på väg så kan jag inte låta bli att inte tycka om förvirringen när man vaknar och inser att klockan egentligen är en timme framåt än vad man tror att klockan är. Imorse vaknade jag av att jag hörde dunder och brak i köket och tänkte att javisst, mamma är uppe tidigt med tanke på att jag faktiskt skulle till gymmet vid åtta-tiden. När jag vaknat till lite inser jag att jag då måste ha försovit mig och kollar klockan - 07.56 - HELVETE??? men vad gör de uppe så tidigt? Nja, tyvärr. Sommartid betyder 08.56. Vad arg jag blev. Ville verkligen träna. Alltså måste jag träna efter skolan imorgon. Och snart ska jag iväg till jobbet. Härlig mamma jag har som skjutsar mig.

/bitterfittan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0