Karlakarl, det är jag.

I etik & livsfrågor har vi som uppgift att göra en god gärning. Jag har gått runt och funderat över vad jag ska göra för god gärning alldeles för länge nu och har nästan blivit galen över hur fantasilös jag är ibland. Jag, Jennie och Felicia pratade om anonyma klubben - att köpa en fika (inte till mig själv), som sedan ska ges till nästa person som beställer det jag betalat för, men det är ju att härma någon annan i brist på fantasi själva! Så jag slängde det i väggen och fick världens uppenbarelse när jag såg blodbussen utanför vår skola idag. "Ge blod? Det är väl en god gärning?" Hell yeah. Jag som är rädd för sprutor och nålar i armveck transformade till världens manligaste man och gick med stolta steg mot bussen, knackade på och gjorde en anmälan! Fyllde i ett formulär med dussintals frågor och lät dem ta lite blod från min arm. Dock tog de bara lite. Lär väl dö när de ska ta 5dl från mig, men det är väl bra att förnya blodet lite då och då! Grattis till mig, säger jag, som vågade mig på detta!


Så hade väl bussen sett ut för ett antal år sedan! Nu var det typ en husvagn

Kommentarer
Postat av: Bosse

duktig tjej!!

2011-03-18 @ 00:07:43
Postat av: Mathilda

Så tuff du är! Karlakarl!

2011-03-18 @ 09:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0