I know what you said to me.

Inget slår de få veckorna innan skolavslutningen då lärarna i brist på fantasi hittar på skituppgifter som vi elever ska sysselsätta oss med så att vi överhuvudtaget får någonting gjort. När det är så varmt och så härligt finns det bara en sak man vill göra - chilla. Man orkar inte plugga, man orkar knappt äta. Eller kanske ska ändra "man" till "jag", för vad vet jag hur ni beter er på sommaren. Häromdagen har jag för mig att jag och en vän listade ut att det är sju skoldagar kvar tills sommarlovet sparkas igång. Förstår ni hur mycket jag gråter av lycka? Fan. Nej. Borde sluta prata om sommar så mycket. Eller? Ska jag?

Imorgon är en sån där onödig dag då vår lärare har kommit på en sån där fantasilös grej - ÅH! Vi kollar på film i två timmar, sedan får ni gå hem. Vänta.... vem är det som egentligen vill gå på det? Vem känner att det är värt? Inte är det jag i alla fall. Kanske ska stanna hemma och kolla på 'Snatch' och påbörja mitt individuella arbete i engelska som jag inte ens har börjat med? Aafan, fast. Nu blir det sängen. Godernatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0