Varning för nördigt och ointressant skrivande

Ända sedan i söndags har jag suttit antingen framför datorn eller i sängen och pluggat x antal timmar för att nå bättre än okej resultat på prov och inlämningar. I söndags var det Arbetsmiljö & Säkerhet som jag skulle tenta av. Istället för att sätta igång i god tid satte jag igång dagen innan, och förstår ni att jag hade en hel kurs som skulle tentas av? Det kändes i alla fall som att det gick bra på provet och jag är nöjd över min insats. Igår pluggades det religion tills jag till slut tuppade av i sängen efter tolvslaget och idag hade jag inlämning OCH prov. Detta klarade jag, vad jag tyckte, galant! Och nu har jag suttit med näringsläran i två timmar och kommit halvvägs med min fördjupningsuppgift som ska vara inne på torsdag natt.

Även fast detta har med skola att göra, även fast det inte är så att jag kan säga att ja åh, mitt liv är så lyckat och bra, så kan jag ändå säga att jag är stolt över hur duktig jag varit de senaste dagarna. Ni som inte känner mig, ni vet inte att jag, när det kommer till plugg, är den SÄMSTA och LATASTE människan som finns. Det är just därför det känns så bra att jag börjar få ett grepp om verkligheten. Visst att jag går i trean på gymnasiet och att det är nu jag börjar ta 100% ansvar, att det är nu jag lär mig hur man pluggar. Men bättre nu än när det är för sent, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0