Skogsvandring i Tyresö.

Allt för betyget i idrott. Idag vandrade jag och en mycket god vän runt i Tyresös skogar. Tog på tok för många fikapauser, men som nästan uppskattades mer än själva promenaden. Rutten var på ett ungefär 1 mil lång men för oss med alla våra pauser tog det tre timmar. Var bland det skönaste jag gjort en vardagseftermiddag. Vi åt harsyra, vi knallade uppför, vi knallade nedför, vi kissade bakom träd, vi matade fiskmåsar, vi knastrade sönder kottar och vi blev attackerade av mygg. Bilder kommer lite senare.

Önskar att man hade tid till att skogsvandra oftare. Verkar som att jag kommer ha tiden snart, men sällskapet har jag inte. Att bara gå milslånga vandringsleder och njuta av naturen. Det gör man inte ofta, nä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0